Translate

Típula

 


És un animal completament inofensiu, menja néctar de les flors!

Comença la temporada de macros (en realitat no s'havia acabat) i tinc joguina nova per experimentar. Es tracta del Zuiko 150mm F:2 amb montura 4/3 que mitjançant un adaptador puc montar a la Oly EM1 MKII i funciona l'autofocus i la resta de funcions automàtiques. A més, també li poso un anell d'extensió per fer més curta la distància mínima d'enfoc, normalment el de 16mm, encara que per augments una mica bèsties puc posar els dos aros que tinc, el de 10mm i el de 16mm. I us preguntareu: Qué aconseguèixes amb aquest trasto? Doncs desenfocs molt xulos i selectius a F:2 tant del fons com del primer plà, i l'aventatge de que necessita menys llum! He tingut que fer un ajustament fí de l'autoenfoc a través del menú de la càmera per aquest objectiu en concret, i el percentatge d'encert en el focus a F:2 és altíssim, a més l'estabilitzador d'imatge de la càmera també segueix operatiu! Però no tot son festes, pesa 1,5 kg. i quan fem la foto costa posar el punt d'enfocament a sobre de l'ull de l'animal quan disparem a pols, encara que amb una mica de pràctica ho aconseguirem fàcilment!
Us deixo la prova que vaig fer d'aquesta bèstia fa uns messos, no està centrada en fotografia macro, però val la pena fer-li un cop d'ull clicant aquí!

Olympus EM1 MKII + Zuiko 150 F2 + anell d'extensió 16mm + flash FL14

0 amigos han escrito: