Translate

Flors del temps: Himantoglossum robertianum, mosques groses.



Com que aquesta planta l'han canviat el nom varies vegades un servidor li diu robertiana i els orquiadictes m'entenen. Després de nadal em fa molta il·lusió sortir al camp a buscar els "ensiams" d'aquesta orquídia a ran de terra i reseguir la seva evolució amb el pas de les setmanes. Aquest any ya fa dies que vaig trobar algunes ben florides per sorpresa meva, s'han adelantat un parell o tres de setmanes! Tradicionalment aquesta planta inaugura la temporada d'orquídies silvestres i a partir d'aquí és un no parar. Alguns coneguts m'ha dit que han trobat algun exemplar d'aquesta espècie amb flors blanques (hipocromàtica), a veure si aquest any tinc aquesta sort! Per cert, la que veieu és trobada a Badalona, encara tenim una mica de natura aqui!
Olympus EM1 MKII + MZuiko 45mm + anell d'extensió

0 amigos han escrito: