Translate

Flors del temps: Ophrys sphegodes, abellera.



Aquesta petita orquídia és un tresor trobat a Badalona, només vaig veure unes 4 o 5 plantetes de les quals tan sols un parell estaven desenvolupades. Al dia següent de fer la foto vaig veure que un ramat s'estava al lloc on les vaig trobar, o sigui que segurament ja no hi son. Entre les ovelles, els buscadors d'esparrecs i els tarats que van amb el cotxe a abocar escombreries tenim els voltants del meu poble que fa... pena. En fin, tanco l'apartat de queixes. Aquestes plantes, les Orphys sphegodes, tenen una técnica molt refinada per atreure el mascle de determinats insectes ja que imiten l'olor de les famelles en zel. Tot i així, només el 10% de les flors queden fecundades, però és suficient ja que cadascuna d'elles faran unes 12000 llavors que s'escamparant buscant arrelar a prop d'un fong amb el que viuen en simbiosi. És o no un miracle de la natura, després de tot aixó, que encara trobem aquestes floretes al costat de la ciutat? 
Olympus EM1 MKII + MZuiko 45mm F1.2 + anells d'extensió

1 amigos han escrito:

Mara dijo...

Sí. Un milagro maravilloso.